сряда, 22 юни 2016 г.

Течен шоколад за закуска / Homemade chocolate spread for breakfast


Да си призная честно не съм от хората, които ядат сладко на закуска или дори закуска. Причината е, че закуската обикновено се очаква да е рано сутрин, когато макар и физически да присъствам във времево-пространствения континуум, мозъкът ми със сигурност все още спи. Заклевам се, ако някой иска да говори с мен преди девет, може да ме помисли за някое избягало от снимачната площадка на "Живите мъртви" зомби . 

Хубавото на уикендите е обаче, че може да си направим късна закуска. Няма нищо по-приятно от това да се събудиш от уханието на ароматна закуска, носещо се от кухнята и да седнеш на отрупаната с вкусотии маса - прясно изстискан сок, кафе, чай, тост, палачинки, сирене, сладка, а защо не и течен шоколад.
Цялата идилия се допълва от два фактора - "нежните звуци" на Cannibal Corpse, носещи се от уредбата, и това, че течният шоколад е домашен и току-що приготвен! Точно така, днес ще ви представя една невероятно бърза, лесна и икономична рецепта за домашен шоколад за закуска, който е готов за консумиране веднага. 
Край на готовите и пълни със съмнителни съставки кремчета от магазините - This is the real thing! 



Вече съм ви споделяла рецепта за традиционния и познат на българина "домашен течен шоколад" (тук) познат ни от миналото, както и рецептата (тук)  за тези вкусни палачинки, но днес ще ви представя една рецепта, която очарова не само с простотата си (веднъж някой да очарова с простота!), но и с това, че продуктите са изключително достъпни, а количеството на крайния резултат е близо килограм!
Затова и аз реших да направя само половин доза (за толкова ще напиша и продуктите), но за следващия път ще си направя този килограм и хич няма да му мисля ;)  Но без повече трейлъри и тийзъри, ето и самата рецепта :


Необходими продукти:
2 бр. яйца
100 г масло
1 ч.ч. прясно мляко
1 ч.ч. брашно
1 1/2 с.л. сухо мляко
2/3 ч.ч. захар
3-4 с.л. тъмно какао
1 пак ванилия
1/2 ч.ч. млени ядки (орехи, лешници, фъстъци) 

Както виждате и в тази рецепта има сухо мляко, но е минимално количество и може да вземете от пакетчетата, които струват стотинки. 
Започваме като разбиваме яйцата със захарта и прибавяме постепенно от брашното и прясното мляко. (Може да разбиете тази част на водна баня, ако искате да имат термична обработка яйцата) 


През това време на котлона слагаме да се разтопи маслото. Към разтопеното такова добавяме ванилията. Махаме от огъня или оставяме температурата на много слабо - например 1. 

             

Прибавяме яйчената смес към горещото масло (по този начин ще се "сготвят" леко яйцата)


Прибавяме след това какаото и сухото мляко към сместа и разбъркваме добре.

              

Добавяме накрая млени ядки по избор. Аз имах бадеми, които бяха от по-едрите части след като пресявах за направата на "макаронс" (рецептата идва скоро :))


Може да пропуснете едрите частици в крема, но на мен лично ми харесва усещането за истински ядки, вместо есенции и прочие. Гледайте каква красота става само за минути!


Готовия крем прехвърляме в бурканче и задължително - огребваме купата :) 


Течният шоколад се сгъстява допълнително в хладилника, но се отпуска на стайна температура. Ако искате по-течна консистенция, може да добавите още малко прясно мляко към края на готвенето.


На мен ми допада да е по-гъст, тъй като не изтича, когато се маже на палачинки или филийки :)


И така, аз ви предлагам да го приготвите тези дни, пък после не забравяйте да ми пишете! Много усмихната седмица, приятели - читатели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


25 коментара:

  1. Люси,а кога слагаме брашното?Пропуснала си май тази стъпка в обяснението.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. "Започваме като разбиваме яйцата със захарта и прибавяме постепенно от брашното и прясното мляко". Написано е :) , някой е пропуснал да прочете :) Усмивки!

      Изтриване
  2. Е много си гадна. :D Тъкмо съм се наместила на хладно в леглото и замислям дрямка покрай децата и очите ми се ококориха. Сега ставам да бъркам, че лакомията надделя.

    Прекрасна си и рецептите ти също. Не минава седмица без да съм забъркала нещо твое.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Wafi, стига си лежала...ще дремеш на ония свят :) Ставай и да готвим заедно, пък после ми пиши с отзиви :) Усмивки най-сърдечни!

      Изтриване
    2. Ами на мен рядко ми се случва да си легна и явно ми е противопоказно. :))) Забърках я веднага тая вкусотия и се изяде бързо, къде на пържена филийка, къде с лъжицата. Наложи се и втори път да бъркам, че някои позакъсняха и изтърваха. :)

      П.П.
      Забравила съм да ти похваля ананасовата торта. Мнооого вкусна беше.

      Изтриване
    3. Много се радвам :) Аз ананасовата си я правих вече няколко пъти - влюбена съм в тази торта! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  3. Ааааааа, не си човек! Как може да дразниш така народа, ааааа :)))
    Много лесна рецепта, наистина :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Даре! И ти "дразниш" често, ама питаш ли ме как преглъщам по твоите рецепти :) Прегръдка, мила!

      Изтриване
  4. Вили Конова22 юни 2016 г. в 15:36

    Значи правя си огромната доза, зпазвам си половината за мазане, а другата половина пека на нещо си за сладоледа.Според печенето може и до лавакейк да го докарам.
    Златна си, Люси! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи, Вили, така си направи, пък после не забравяй да ми пишеш с отзиви! Много усмивки от мен!

      Изтриване
  5. МНого интересно! Аз понеже не обичам да ми хрупкат вдки в шоколада се чудя - дали вместо собственоръчно смлени ядки не може да се сложи същото количество лешников тахан, то пак са си смлени ядки но много фино смлени. Трябва да се пробва - лешниковия тахан за мен има вкис на не много слагка нутела, та може да се получи нещо нутелоподобно, ама без палмовото масло и другите глупости в нея :).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, мисля, че ще стане и с тахан. И аз си го помислих да го пробвам за следващия път честно казано, но сега имах само сусамов. Ще пробвам с лешников най-добре :) Поздрави!

      Изтриване
  6. Ядките сурови ли са или се запичат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Каквито предпочитате. Аз слагам сурови, тъй като са по-полезни :)

      Изтриване
  7. Разкошно предложение, Люси -
    много ми допада, а снимките и представянето са неустоими...
    Благодаря - поздрави за теб и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Диди! Подавам ти едно бурканче на изпроводяк :) Усмивки!

      Изтриване
  8. Може ли да попитам колко време издържа крема в хладилника?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При нас не издържа и два дена..изяде се :) Но предполагам, че при правилно съхранение е доста траен! Поздрави :)

      Изтриване
  9. Здравейте,какво ще рече 1 1/2 с.л.сухо мляко?Супени лъжици би трябвало да е,но ми се вижда малко...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще рече точно лъжица и половина. В пълната доза е с три супени лъжици. Както казах, тази рецепта е икономична откъм продукти. :)

      Изтриване
  10. Здравей Люси,
    Имам един въпрос относно брашното: несготвено ли остава? Не ме притесняват яйцата - с тях ще се оправя, но крем със сурово брашно ми прилича на тесто са кекс, не че не обичам да го хапвам и него с лъжицата... Дали да не заменя обикновеното брашно с фино бадемово и/или лешниково, а може би и ситно смлени орехи? Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен. Да, права си в случая - може да се каже, че остава сурово, но наистина мое да се ползват различни видове брашна, нишесте, млени ядки, безглутенови брашна и др. Твоите предложения звучат много вкусно до едно! Поздрави! :)

      Изтриване
  11. Люси, да знаеш, че първия абзац аз съм го писала, не знаех, че има и други в това положение:))
    Дали не би могло да се свари крем от млякото, яюцата и брашното и тогава да се добави маслото и т.н.?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, не мисля, че крем ще стане, тъй като е доста гъсто, но може ако решиш да се опиташ да му напарвиш по-голям топлинна обработка.

      Изтриване
  12. На нежните звуци се разцвилих :D Ще се пробва!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...