четвъртък, 20 март 2014 г.

Ирландски картофени хлебчета / Irish Potato Bread Recipe



Дами и Господа, на Вашето внимание - прероденото ми картофено пюре! Така е...понякога в живота на всеки кулинар се налага да готви с лефтовърс по простата причина, че не може (или по-скоро не иска) да яде едно и също нещо два дена подред. Е, ако не е всеки, то поне аз съм така. За щастие има множество рецепти, които седят и си чакат реда в моя списък с "трябва да опитам", за които се използва картофено пюре. Като тези ароматни картофени хлебчета.
Митко си поръча голяма доза, за да има закуска за няколко дни напред, аз нали съм си добра душа, веднага се захванах. Той обича да ги хапва намазани с крема сирене и парченце пушена сьомга.


Слава Богу, това е една от онези рецепти, които няма как да объркате (макар че и това съм правила, но не и тук :)) !!!
Общо взето слагате брашно в картофеното пюре, докато стане на тесто, разточвате, режете по желана форма и хоп - на тигана с малко мазнина. Можете да ги приготвите и в постен вариант, като замените маслото с олио. Ето ги и необходимите продукти:
Около 450-500 гр картофено пюре (в него 60 гр масло и сол на вкус)
120 гр брашно или колкото за средно твърдо тесто
малко олио за тавата

От продуктите омесваме средно твърдо тесто, не трябва да лепне. Разточваме с малко брашно на тънък лист и режем форми по желание. Аз избрах триъгълници.

                 


Печем и от двете страни върху леко намазнен тефлонов тиган до златисто.

 

...или пък по-запечени. Зависи, според вкуса. Тази рецепта определено е много подходяща при плануването на парти-храна, тъй като можете да оформите тези прекрасни хапки:


Ако не сте любител на рибата, заменете с месо по желание. Аз обаче съм голям фен на сьомгата и за мен тази комбинация е класика! И докато пиша рецептата, взе че пак ми се прияде, така че отивам да си хапна :)


А защото рецептата е ирландска, а аз не мога без музика, ето нещо, което върви толкова хубаво с хлебчетата, колкото и чаша хубава бира:



13 коментара:

  1. Ти хубаво отиваш да си хапнеш, ама аз си оставам само с мислите... :)
    Люси, страхотни са тези хлебчета! Когато се запася с картофено пюре, което вече да ни е омръзнало, ще ги опитам и аз. Ей така, за да му се порадвам отново. И предложението ти за плънка... Е, просто нямаш милост. Вкусотия голяма е! :)
    Слънчев и усмихнат ден, мила Люси! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Гери и благодаря за милия коментар! Добре е наистина да се намират такива рецепти за "трансформации" от едно в друго, че никога не се знае! Да споделиш мнение, когато ги направиш :) Слънчеви и усмихнати..поздрави от мен!

      Изтриване
  2. Много хубава рецепта :) Само бирата липсва

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха...бирата никога не липсва, само дето не е снимана :) То съвсем бирено време стана !

      Изтриване
  3. Ще бъде изпробвана рецептата и полята с бира. Снимките са много хубави.

    Благодаря за идеята. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам ирландска музика!
    Създава чудесно настроение :)
    И докато ѝ се наслаждавам нямам нищо против да си хапна
    от това вкусно предложение!
    Чудесна идея, Люси!

    ОтговорИзтриване
  5. Честита и щастлива пролет, Люси
    и още пожелания за здраве и вдъхновение, много усмивки и слънчево настроение!
    Цялата ти нова серия рецепти е страхотна -
    чудесни идеи и красиво представяне, Комплименти за теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Това е страхотна рецепта и си я запомням веднага, точно парти ефекта много ми харесва! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. MNOGO INTERESNA REZEPTA....STE IA OPITAM....AZ PRAVIA OT OSTANALOTO PIURE KRAM-SUPA S NASTARGAN KASKAVAL...BLAGODARIA!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотна идея изглежда много вкусно :-)

    ОтговорИзтриване
  9. И аз благодаря на всички - gstanev59, Dani, Dianka, Павлина, Марина и Дарина :)Марина, и аз си мисля много пъти да направя от пюрето крем супа!

    ОтговорИзтриване
  10. Отговори
    1. Не съм правила с готово пюре и като цяло не съм любител на този продукт, не мога да гарантирам за добър и вкусен резултат! Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...