вторник, 11 февруари 2014 г.

Пай с кисело зеле, бекон и картофи / Delicious Potato and Sauerkraut Pie recipe



За първи път от доста време да се изложа така със снимките, но пък поне не мога да кажа нищо лошо за рецептата. Много е вкусна и е точно за сезона, в който се опитваме да се отървем от останалото домашно кисело зеле. Намерих я в сайта на 24 Kitchen и много ми допадна идеята за комбинирането на картофки, бекон и кисело зеле, завити в хубаво тестено юрганче. :)
В представената там рецепта се използва бутер тесто, аз обаче реших да го заменя с обикновено хлебно тесто. Причината за това е, че макар да не го отхвърлям напълно, бутер тестото от магазините има този тежък вкус на изкуствени масла и маргарини, които не винаги намирам за апетитни. Понякога успявам да изнамеря някоя нова марка и да се натъкна на съкровище, но едва ли ще има нещо толкова добро, като домашно приготвеното.
Та ето и причината да използвам доброто старо тесто за хляб, което според мен се получи много добре.


Ако сте любители на този тип рецепти, имате необходимите продукти под ръка и моите кофти снимки не са успели да ви заблудят за наистина прекрасния вкус на ястието, ето и рецептата:
Необходими продукти:
1 кг тесто за хляб
600 гр картофи
1 малка глава кисело зеле
3 яйца
150 гр бекон
2 глави лук
1 зелена чушка
50 гр брашно
100 гр настърган кашкавал
сол
черен пипер

Почистете, нарежете и сварете картофите в подсолена вода.
През това време нарежете зелето на тънки ленти и го оставете да се отцеди.
Преминете към нарязването на лука, бекона и чушката на малки кубчета.
Запържете лука и бекона за кратко, докато добият един такъв прекрасен цвят и аромат :)


Добавете и нарязаната чушка :) Овкусете със сол и черен пипер.
Прибавете към тях сварените и отцедени картофи, и върнете на котлона, като прибавите и брашното. Разбъркайте хубаво. (На мен ми се наложи да сложа малко топла вода, тъй като очевидно не бях сварила много добре картофите и затова се получи малко по-нишестено, което може да се види от снимките.) Накрая добавете и настъргания кашкавал.


През това време в подходящ съд, аз използвах форма за торта с отварящ се ринг, оформете дъното и стените на пая с две трети от тестото. Намазнете добре.

Изсипете на дъното половината от зелето, което предварително сме разбъркали с яйцата и овкусили със сол и пипер. Отгоре изсипете картофената смес, а върху тях - останалата част от зелето с яйца.


От останалата част  тесто можете да оформите капак по желание, но направете един или няколко отвора така, че да може плънката да диша.


Печете във фурна на 180 градуса, до готовност. Преди да го извадя го намазах с едно яйце, което допринесе за прекрасния златен цвят на тестото.




При нас никой не чакаше да изстине, така че го разрязахме още топло и се вижда сочната кашкавалено-картофена плънка. Веднага замина половината пай :)



5 коментара:

  1. Не знам кое не ти харесва, Люси, според мен и рецептата, и снимките са си прекрасни! :)
    Ти не си харесваш снимките, аз готвя, а не мога да се наканя да снимам солено и все сладки неща качвам в блога... Ужас! Блогърски мъки, хах. :)
    Да ви е сладко и хубав ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, много добре казано Гери :) Така си е, ама какво да се прави! :) Що се касае за твоите постове, никой не ми се оплакал, че му идват в повече сладките идеи, така че продължавай, пък на солените рецепти също ще им дойде ред! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  2. Изглежда много вкусно. Благодаря за интересната рецепта, ще ми се да я изпробвам възможно най-скоро! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Снимките са си страхотни,не разбирам кое не ти харесва? Ти си една вълшебница,факир си в кухнята и аз ти пожелавам още много нови вдъхновения и споделени усмивки! :)))))))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...