сряда, 21 март 2018 г.

Веган кюфтета от червена леща и булгур / Red lentil and bulgur patties



Помните ли, че ви обещах тази рецепта за постните/веган вкусни кюфтенца от леща и булгур на моя приятел Давидко? И да сте пропуснали, не е голяма беда, защото важното е, че може да видите рецептата сега и да разберете защо толкова ми харесва. Не само защото са пости (макар и малко да остана още), но аз съм голям лещоман и ако имаше нещо с лъжица, което да ядях като малка, то това бе само леща-гореща. Ние, българите, и кюфтетата само с месо свързваме, но ето че светът стана по-шарен и все повече нови идеи и вкусове навлизат в нашата кухня. Тази рецепта нахлу в моята като Давидко в магазин за бири - с гръм и трясък! Влюбих се веднага във вкуса им, защото, за разлика от традиционните кюфтета, няма шанс да ти стане тежко, полезни са, засищащи, а може да си ги хапваш с ръка, без да се притесняваш от мазнина.
Точно бях решила да споделя тази рецепта в блога, за да се подсигуря, че и правнуците ми ще имат рецептата записана, и от Магазин Зелен ми изпратиха ей тази кошница с вкусотии:


Подаръкът им е в знак на техния проект "Вкусно и полезно", с който целят да покажат, че здрвословното може да бъде и много вкусно! 
В кошницата видях два от необходимите ми продукти и си казах, че е знак от съдбата или знак Божи (зависи в какво вярвате), но определено на някой му се ядяха вкусните лещени кюфтенца.
А ето как ги приготвих :) 


Необходими продукти:
200 г булгур
2 с.л. домашна едра лютеница 
1 печена чушка
1 малка глава лук
1 морков
2-3 с.л. кълцан магданоз
лют пипер
сол
олио
галета 

Супер лесна рецепта - казвам ви!
Сложих на двата котлона да се сварят по отделно лещата и булгура, като станаха за доста бързо време - булгурът - за около 15, а лещата - 20-30 минути. Отцедих и смесих в купа.

                      

"В купата прибавяме задушения лук, рендосания морков, нарязаната на ситно червена печена чушка и лютеницата."- пише Давидко :)

Аз се изхитрих съвсем, защото вместо лютеница, добавих зимнина, в която имаше и лук, домати, морков и печена чушка. От свежите неща добавих само наситнения магданоз.
Овкусих с малко подправки, като аз обичам люто и не пропуснах и щипка лют червен пипер.
От тази смес оформяме кюфтенца, които овалваме в галета.

                             

Редя в тава, застлана с хартия за печене, а отгоре съвсем леко поръсвам с олио.
Пека на 180 градуса за около 20-30 минути.


От мен едва ли ще стане веган или пък постещ в скоро време, но според мен е важно човек да се храни разнообразно, защото само ако хапваш достатъчно редовно полезна и питателна храна, може да си позволиш да се поглезиш със сладкиши и меса. Същото е и с акъла - само ако си натрупал достатъчно акъл, може да си позволиш да загубиш някоя и друга мозъчна клетка от пиене, но уви, ако не си си свършил работата - по-добре стой настрана от него :) 
Слава Богу, никога не е късно да се учим на нови неща, затова тази рецепта ще ви бъде полезна - хем да опитате нещо ново, хем да разнообразите добре познатите ви рецепти с леща. Скоро постите свършват и ще имате възможност да се наядете на месце.


Това от мен за днес, приятели, а ако моята житейска философия, личност, блог и рецепти ви допадат, не пропускайте да ме подкрепите с гласа си в категориите, в които съм номинирана тази година в наградите на Блоговодител, а те са четири:
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря от сърце на всеки, който ще го направи, защото вашата подкрепа значи много за мен и ме вдъхновява да продължа напред да създавам, изнамирам и споделям все така добри и подробни рецепти! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


6 коментара:

  1. Люси,
    винаги се удивлявам на предисловието към всяка рецепта - интересно, с лек и забавен хумор.Нищо не се знае,човек никога не знае какво ще му предложи живота.Обикновено вегани и суровоядци са хората, които са преживяли някакво заболяване.Но това не пречи и напълно здрави хора да постят за да прочистват организма си.Очаквах с интерес тази рецепта - лесна, вкусна и много бърза.Веднага я записвам за проба.Чудесно постно предложение.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
  2. Както винаги - страхотна рецепта и страхотна презентация !
    ПС. Гласувах, пожелавам успех !

    ОтговорИзтриване
  3. Съжалявам, не ми се получи. Опитах се да ги пържа с малко мазнина на тиган и се разпадаха. Направих се пърженица с едно яйце, пак е вкусно, но не са кюфтета.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би следващият път да ги опитате зачени на фурна,както съм ги представила ;) нямат разпадане ;) Поздрави!

      Изтриване
  4. Дали според вас ще станат само с червена леща, да пропусна булгура или той е необходим за самата смес и задържа кюфтетата да не се разпаднат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, мисля, че ще стане, но определено така е по-вкусно. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...