понеделник, 14 септември 2015 г.

Обърнат сладкиш със сини сливи / Upside down Cake with Plums


Първият учебен ден идва! Даааа, чисти и спретнати, със свити сърца (главно от мъка, не от вълнение, да не се лъжем) хиляди ученици ще започнат учебната година. Нюзфийда ще се затрупа със снимки от първия учебен ден, ще има много ретуитвания с #coolforschool и разбира се няма как да пропуснеш да се check-неш от даскалото, щом така и така си се разходил до там. 
Сигурна съм, че много деца ще спазят традицията и ще подарят цветя на учителите си, макар че може голяма част от тях да са само постове от снимки на тяхната стена, но хей, и това си е жест. :) 
Но за мен няма лошо човек да бъде в крак с времето, защото по-лошо е да си обременен със закостеняло мислене и архивна идеология, което в днешно време за съжаление е най-голямото оръжие срещу свободата и развитието на човека. (само вижте новините)


За това се радвам, че много млади и надявам се все още свободни умове ще прекрачат прага на първото място за тях, което е посветено на това те да развият възможностите си и интелекта си, да тестват идеите си, да спорят и да се борят за това, в което вярват, носейки със себе си духа на новото време, а аз вярвам, че има още много учители, които с удоволствие ще се радват на тази будна компания!


Моите спомени от училище, като при повечето хора, са смесени - там срещнах най-добрите си приятели (и до днес), няколко неприятни хора (и до днес), най-вдъхновяващите учители и такива, които преподават химия без да могат да изравнят и едно уравнение (това е само един от многото примери за некадърност), много смях и много тъга, много добри решения и  някои не дотам добри решения :) 


И макар българската образователна система определено да не е най-доброто нещо, в което може да попаднеш, то пак има шанс да извадиш правилните изводи и от не толкова приятни ситуации! 


Все пак целта на образованието не е да те научи какво да мислиш, а по-скоро да мислиш!

И така, както едно хубаво мислене преобръща света ни с караката нагоре, смятах, че е идеално да направя точно един такъв тематичен десерт за този невероятен обрат в живота на малчуганите, които започват училище за първи път утре.

Освен, че е лесен като детска игра, той се прави супер бързо и можете да използвате повечето сезонни плодове, които имате под ръка - любимият ми обърнат сладкиш на мама:


"Не съм го казвал преди, но пак ще повторя"*, майка ми винаги го сиропира, но тъй като у дома го ядем със сирене (казвала съм ви, че тук всичко се яде със сирене), го оставих пухкав, както печката го е "родила".

*учителски бисер

Ето и рецептата:
Необходими продукти:
100 гр краве масло
4 яйца
1 ч.ч. захар (плюс малко за поръсване)
1 1/2 ч.ч. брашно
1 ванилия
1 пак. бакпулвер
сини сливи

Използвам за мярка чаша с вместимост 200 мл. Разбивам яйцата със захарта до получаването на пухкава смес. 


Добавям пресятото брашно, бакпулвер и ванилията до получаване на средно гъсто кексово тесто.


Нарязвам сливите на резенчета (броят им зависи от големината им и големината на избраната от нас тавичка)


Аз избрах тавичка с диаметър 25 см, като на дъното поставям маслото с една-две лъжици захар и слагам във фурната да се разтопи.


След това изваждам и нареждам сливите в избрана от нас фигура. Тестото е достатъчно да се изпече и в доста по-голяма тава, като ще стане по-тънко, но ще можете да използвате още повече плод.


Поръсвам съвсем леко със захар отгоре, а след това изсипвам и кексовата смес.


Пъхам отново във фурната и пека за около 40 минути на 170 градуса. Проверявам с дървена клечка дали се е изпекъл добре.


Добре е да се остави поне пет минути да изстине, след което се обръща в подходяща чиния.


Аз почти никога нямам това търпение и го обръщам веднага, като, ако ви остане някое плодче по тавичката, не му се косете, а го върнете на мястото :)


Тук пак да кажа, ако искате по сочен десерт, можете да го сиропирате, докато е още топъл, с компот или сироп по желание.  Ние у дома го оставяме с невероятната му дунапренена консистенция, семпъл вкус, обогатен единствено от невероятния аромат и сок на вкусните сливи.


Опитайте и вие...направете деня си по-сладък, за да имате сили да направите и живота си наистина необикновен!


п.п. И ако смятате, че съм добра в това, което правя и искате да ме подкрепите, може да го направите и без пари ( не, че отказвам), но както знаете, тази 2022 година съм номинирана за Инфлуенсър на България в категория Храна ( Food) от @thehashtagawards_bg ! Да, това са съвсем нови за мен награди, но отново ще имам нужда от вашата подкрепа, защото след две години пандемия и тотална изолация от "сцената", такова признание значи много ! Много ще се радвам, ако ме подкрепите с гласа ти на този адрес:
❗изисква регистрация или вписване с Гугъл акаунт (имаше проблеми с вписване със Фейсбук , но ми казват, че някои успяват вече) , но се надявам да се преборите заради мен ☺️🥰 Истината е, че с регистрацията става най-лесно.
❗ необходимо е да се гласува във всички категории за да се зачете гласа, така че дори и да гласувате за мен, няма да се отчете докато не гласувате и за някого от останалите категории !
Благодаря на всички, които ще отделят време да ме подкрепят в това начинание. Надявам се тези, които ме считат за свой приятел или вдъхновител да го направят най-вече.




Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!



41 коментара:

  1. Много лесен сладкиш .Смятам да го направя с нектарини,които имам в двора ,а сините сливи вече не стават.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесва, Цвети! Сигурна съм, че и с нектарини ще стане много вкусно! Поздрави!

      Изтриване
    2. Аз все пак неразбрах къде и кога се слага кравето масло-100 гр...?????

      Изтриване
    3. Маслото се разтопява на дъното на тавичката.
      "Аз избрах тавичка с диаметър 25 см, като на дъното поставям маслото с една-две лъжици захар и слагам във фурната да се разтопи."

      Изтриване
  2. Люска, ще повярваш ли, че точно такъв сладкиш си имаме и ние вкъщи? Вчера го правих. ;)
    Да ви е сладко, лепкаво, маслено и плодово - такова е, нали? :)
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно си права, Гери! така добре го описа :) Да ви е сладко и на вас, мила! Поздрави и до скоро ;)

      Изтриване
  3. Обществото на мъртвите поети - култов!

    ОтговорИзтриване
  4. Сладкиш с вълшебен вкус за вечни времена .

    ОтговорИзтриване
  5. Аз правя същия сладкиш с кайсии и го заливам с компот от кайсии.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, с компота наистина става много сочен! Поздрави!

      Изтриване
  6. И аз много го обичам това сладкишче! Но ти как си го накиприла ,Красота! Браво ,Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нат! Отрязвам ти едно парченце :) Поздрави!

      Изтриване
  7. Разкошни нови рецепти, Люси и всеки път се питам:
    как успяваш, момиче и май имам свой отговор -
    с много вдъхновение, кулинарно майсторство и усет на художник...
    Много комплименти за теб, бисквитената ти тортата е страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря ти от сърце за думите! Много пъти съм казвала, че си сред моите вдъхновения, така че е чест за мен, когато се отбиваш насам :) Пожелавам ти пъстра и вкусна есен!

      Изтриване
  8. Рецепта от старите тетрадки - правехме го с компот от кайсии и след това сиропиран със сока. Ето как по новому може да се приготви! Чудесна идея предлагаш, Люси. Ще опитам и аз, макар и с други плодове, и точно така - сух, без заливка.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила! Наистина обичам стари рецепти, които ми носят спомени, но обичам и да експериментирам с тях и да ги представя по нов и по-интересен начин. Абе то това кулинарията голяма работа ...:) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  9. ПРАВЯ ГО ОТДАВНА С ТАЗИ РАЗЛИКА ЧЕ ОТГОРЕ СЛАГАМ ЗАКВАСЕНА СМЕТАНА ПРОБВАЙТЕ ЩЕ ВИ ХАРЕСА!!1

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за предложението - ще опитам ! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  10. Миглена Марковска4 октомври 2015 г. в 20:28

    Люси, благодаря ти за вкусната и лесна рецепта. Моята проба беше с круши, вместо сини сливи, и също така замених ванилията с ром (не есенция). Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Миглена! Твоят вариант звучи наистина добре, а това, че си ползвала и ром...мммм! Не бих отказала парченце от този сладкиш! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
    2. Миглена Марковска8 октомври 2015 г. в 22:02

      Люси, пак съм аз :) Днес реших да повтора сладкиша ти, но този път имах излишни ябълки. Така, разтопих маслото и в него наръсих захар и полях с "Captain Morgan", наредих ябълките и пак малко захар и от капитана (в бързината забравих да поръся с канела), а в тестото замених ванилията с канела. Стана по-хубав от предния път (поне не спадна и не го препекох), и по-голям (двойна доза, че предния само дето си играх, изчезна за минути). Благодаря ти.

      Изтриване
    3. Миглена, тука ще ме удавиш в собствената ми уста с този разказ, за това, как се приготвя най-вкусния сладкиш. Че и щедро сме го залели с "капитана"...йо-хо-хоу :) Страхотна си! Поздрави и много усмивки от мен!

      Изтриване
  11. Нещо по- специалнобпри заливането има ли? Някоя тънкост?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси! Ако се спрете на вариант със заливка, препоръчвам плодовете да не са толкова на гъсто, з ада може да има площ от сладкиша, чрез който течността да се пропие. Иначе има вероятност да се стече надолу. При някой плодове ( като череши и вишни например) е по-лесно, тъй като влиза между тях. Поздрави!

      Изтриване
  12. Люси, снимките са тоооолкова апетитни, че запрятам ръкави и го мятам този твой страхотен сладкиш! С круши ще е ! Току що откъснати от дървото, защото се бяха скрили и се показаха чак като опадаха и последните есенни листа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ти хареса, Петя! С круши звучи чудесно! Поздрави, мила!

      Изтриване
  13. Би трябвало да стане все някакъв десерт, но определено ще бъде твърде различен. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. За много години!
    Имам сини сливи във фризера и се чудя дали ще се получи този ароматен сладкиш?
    Благодаря :)
    Даниела

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Дани! Мисля, че ще се получи :) Поздрави!

      Изтриване
  15. А ако се добави ядка между плодовете -орех или суров шамфъстък дали няма да стане още по..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За любителите на ядките със сигурност :) Поздрави :)

      Изтриване
  16. Лесен и прекрасен сладкиш.Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  17. Ивелина Стефанова26 септември 2019 г. в 12:48

    Благодаря много за поредната страхотна рецепта!
    За първи път пиша ,не успях да се въздържа!
    Винаги всичко ми се получава уникално!
    🌷🌷🌷

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце за милите думи, Ивелина! Радвам се, че ми писа и ще чакам още отзиви за рецепти! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  18. Сладкишът е страхотен! ♥️ Днес го направих, но понеже обичам да влагам в рецептите винаги и нещо от мен, сложих маково семе в тестото и поръсих с канела сливите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се радвам, когато читателите добавят неща от себе си :) Сякаш заедно създаваме нови рецепти :)Благодаря, че писа и се радвам, че ти е харесал, Милена.

      Изтриване
  19. Сърдечно Благодаря за рецептата! Получи се мн, мн добър сладкиш със сини сливи, сорт Стенли. Обрах овациите 🙈 , облизахме си пръстите. Мн лесна рецепта, особено ако милото ти нареже и нареди сливите.
    Следваха още др повторения. 😇😍

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) хубаво е да имаш едно "мило" под ръка, като готвиш :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...