вторник, 1 септември 2015 г.

Торта Къртичина / Mole Cake


Какво лято само! За човек, който няма думи да опише какво се случи, ще използвам завидно количество такива, но трябва да дам някакъв отчет за внезапното ми изчезване. Най-сетне, разгеле, след около пет годишни опити, напъни и множество проляти сълзи успях да сбъдна мечтата си да замина за скандинавските страни. Това не беше просто почивка, това беше едно завръщане "у дома", защото моето сърце винаги е било там! 





Вие не можете да си представите колко пъти съм събирала багажа за това пътуване, само за да се озова с куфара в ръце и пръст в г.., защото всички възможни катаклизми, проблеми и гадории, които можеха да се случат тия години, се струпваха баш тогава! Стигаше се до момент, в който самото наближаване на датите ме караше да се оглеждам честичко зад гърба.

След третата година се държах все едно вече ми е все тая дали ще стане (нищо, че куфарът все така си оставаше в коридора), сякаш за да заблудя съдбата и да стане от самосебе си. 
Чувствали ли сте се така?

Ето защо, сега, когато нещата се получиха, аз още не мога да повярвам....

Беше толкова вълшебно, пълноценно и обогатяващо преживяване, че имам чувството, че виждам живота около мен през супер нова видео карта - няма такава графика и такива цветове просто! :) 


Смятам да ви разказвам по-подробно на части в различни публикации, посветени на скандинавската кухня, която имах възможност да опитам..макар, че опитам не е най-подходящата дума! по-скоро унищожавах всичко, което имах по-пътя си :)

След голямото северно пътуване, се отправих към Холандия, прекарах известно време със сестра си и си направихме пътуване до Париж, за което вече ви разказах малко. Беше толкова забавно време, че дори фактът, че паднах по най-идиотския начин по стълбите в къщата й една сутрин, оставяйки ме не само с наранено достойнство (повярвайте ми), не ми развали настроението. Ама като ви казвам, че паднах, говоря за едно огромно падане от първото стъпало на втория етаж до последното, с липса на каквато и да е било грация, оставяйки ме да се чудя от къде тази моя пластичност да не знам къде ми е крака, къде ръката, къде...други неща, дето се казва. 






След като се прибрах, заминах на море, където отпразнувах и рождения си ден подобаващо за възрастта ми - с водни пързалки и мелба! Тук е моментът да благодаря отново на всички, приятели, които използваха всички възможни телекомуникационни похвати да ме издирят и да ми честитят празника - Остаряването never felt better! (Много мерси на Виолета Иванова, Мария Николова, Боряна Томова, Кирилка ЙордановаMilena KrushevaTzvety RoussimovaIlijana TimtchevaМима ПетроваLiliq DimitrovaIrena MaximovaНели ВасилеваElti , На Сашо Майка Му и всички други, които писаха на страничката) Моите приятели и роднини няма да ги споменавам - те са длъжни, аз как пиша и се обаждам за техните :))

И така след толкова много приятни емоции, последната хубава новина, която ме посрещна, баш като подарък за рождения ден е, че блогът ми е номиниран за най-добър блог за торти, в Годишните награди за кулинарни блогове на Блоговодител! Дали ще спечеля - не знам, но със сигурност се чувствам щастливка, че съм номинирана, защото и през ум не ми е минавало, че ще деля категория с такива невероятни и талантливи кулинари! 
По този повод, разбира се, нямаше как да не спретна една торта - напълно в тон с темата! Пък и си мисля, цяло лято ви оставих да сте фини на плажа, време е да се подготвим за идващите по-студени климатични условия, защото не искам да се разболеете и залинеете :)
Реших да спретна една много, ама много лесна торта, идеална за лятото - с много плод, в случая банани, много крем и повече от достатъчно шоколад - Торта "Къртичина".

Ето и рецептата:
За блата:
4 яйца
150 г захар
100 г брашно
50 г царевично нишесте
2 с.л. какао
1 бакпулвер
1 ванилия



За крема:
300 мл течна сметана за разбиване
1 пак. фиксатор за сметана
5 с.л. пудра захар
100 г шоколад
1/2 пак. желатин (не е задължителен)
6 банана

Започваме с приготвянето на блата. Започваме като разбиваме белтъците със захарта на сняг.


Бъркайки с миксера, прибавяме един по един и жълтъците. 
В купа смесвам какаото с брашното, бакпулвера, ванилията и нишестето. Прехвърлям цялата смес в сито и пресявайки постепенно, интегрирам съставките в яйчената смес.

                 

Изсипвам получената какаова смес в тавичка, която предварително е намаслена и съм сложила хартия за печене на дъното. Диаметърът на използваната от мен тавичка е около 24-25 см.


Пека блата в предварително загрята фурна на 180 градуса с вентилатор за около половин час или докато забита в него дървена клечка излиза суха.
Готовия блат оставям да се охлади напълно, след като го издълбавам в средата, оставяйки малък борд отстрани ето така:

              

С издълбаните трохи ще покрием тортата отгоре, затова ги заделяме в купа. 
Захващаме се с крема.


За целта разбивам сметаната с пудрата захар, и когато стане пухкава, добавям и фиксатора за сметана. Фиксаторът ще ви помогне достатъчно за стабилизиране на крема, затова може да използвате или него или желатин, но аз реших да се презастраховам и сложих и половин пакетче желатин (разтворен леко във вода и затоплен на водна баня според указанията на опаковката).

           

Към вече разбитата сметана прибавям и нарязания на ситно шоколад и разбърквам крема добре.


В издълбаната торта нареждаме целите банани, като аз пропуснах, защото се заплеснах нещо, но ви препоръчам да сложите малък пласт от крема и на дъното. Може също така и да сиропирате тортата с течност по желание, ако искате да е по-сочна. Аз следващия път определено така ще направя!



Разпределяме остатъка от крема отгоре

    
образувайки лек купол ето така.


Покриваме отгоре с трохите от блата, така че да заприлича на пръст. Все пак се казва торта "Къртичина", защото трябва да прилича на дупка от къртица.



За щастие, няма нищо общо с това на вкус, а е една много лека, лятна торта, която можете да хапнете без особени угризения, тъй като не е никак тежка.


Надявам се да ви хареса, а пък следващата рецепта е точно зад ъгъла, така че не затягайте коланите прекалено :)
Усмихната седмица, приятели!

P.s. Липсвахте ми!


Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели! 

31 коментара:

  1. Здравей, Люси и добре дошла! Толкова много ми липсваше! :) (hug)
    Рожденият ден вече ти го честитих, но не съм ти честитил номинацията, разбира се стискам ти палци да спечелиш!
    Представям си колко прекрасно си си изкарала по тези места, аз веднага се сещам за Толкиновата Средна земя, планини и магически истории. Съжалявам за падането. Иначе снимките от Париж бяха страхотни!
    Тортата ме развесели, обожавам такива тематични сладкиши, които може да се асоцират с нещо. Въпреки че продуктите са познати по този начин изглежда много оригинално. Изобщо не затягам коланите, а чакам още рецепети скоро.
    Поздрави, Васил!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Васко, здравей и много, ама много ти благодаря за топлите думи, пожеланията ( отговорих, макар и по-късно) и въобще всичко, което си написал. Мило ми е, да знаеш, като си пиша тук и вие, моите приятели се включвате с коментари и ви чувствам много близки! Ще те изненадам с още някоя страхотна сезонна торта скоро, че ти си такъв майстор и знам,че ще се справиш! Прегръдка и от мен!

      Изтриване
    2. "Къртичина" за уикенда, че ми трябваше някаква лека торта, за да не се появя след отпуската като буре в офиса. Много хубава стана, Люси. Само купола не се получи толкова висок, но да речем, че къртицата е била бебе още. :D Отново благодаря! :)
      http://prikachi.com/images/344/8341344P.jpg

      Изтриване
  2. Люси се завърна с пълни сили! Отново страхотно предложение. Браво!
    Сърдечни поздрави и хубава седмица! ;-))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светле! Радвам се,ч е съм сред вас отново и благодаря още веднъж за топлото посрещане :) Усмихнат ден и за теб!

      Изтриване
  3. Добре дошла, Люси!
    Големи преживявания си имала, ще чакам да разказваш в следващите публикации.
    Тортата е чудесна! Чувала съм за нея, че я продават в някакви кутии (забравих на коя фирма), но твоят вариант е прекрасен, а със сигурност и в пъти вкусен. Трябва да се опита!

    Честито и за номинацията! Ти заслужаваш!
    Успех ти желая и прекрасни награди! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дарина, благодаря ти за всичко казано и написано :) С голямо желание се завръщам в редиците на похапващите и ще се радвам на вашата компания при първа възможност :)
      За тортата си права, има такива в кутии, даже в Кауфланд съм виждала, но все пак - няма как такава торта да е по-вкусна, както сама се досещаш.Усмихнати летни дни!

      Изтриване
  4. Добре дошла, Люси!
    Отпочинала и заредена с много емоции пристигаш с чудна торта! :))
    Поздрави и прегръдки, мило момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Хриси! Струва ми се, че не съм била сред вас вече цяла вечност и със сигурност съм пропуснала много вкусотии...ще се опитам да наваксам бързо, при първа възможност! Поздрави и усмивки от мен, мила

      Изтриване
  5. Поздрави, Люси! Торта Къртичина е любимата торта на всички в моето семейство и я приготвяме още от първата ни година в Германия. Смятам изборът ти на торта за перфетен и съм н 100 % сигурна, че ще спечелиш! Бъди здрава и карай все така нагоре и напред! Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Петичка! И аз се влюбих в тортичката, докато живях в Германия :) В нея и страхотния кезекухен, а ти скоро май си пускала такава рецепта, така че ще я изпробвам, веднага щом мога! Поздрави от сърце, мила!

      Изтриване
  6. Здравей, до сега не съм ползвала стабилизатор за сметана и искам да попитам дали при използването му може да не се държи тортата в хладилник?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, не бих препоръчала тази торта да не е в хладилник през лятото, пък и за бананите няма да е добре. Стабилизатора няма отношение към съхранението на тортата, а по-скоро само към запазването на стабилност на сметаната. Поздрави!

      Изтриване
  7. Люси, очаквах те, И на нас, твоите верни читатели, ни липсваше. Радвам се, че си имала най-страхотното лято, пожелавам ти успехи както с блога, така и лични. За мен най-голямото удоволствие е да те чета. толкова си увлекателна, че нямам думи. Всяка рецепта е пълна с емоции, чувство за хумор и весела история. Обичам те, момиче, дерзай и те очакваме да дебелеем заедно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, мила! Ех, ама така ме радват думите ти!! И вие ми липсвахте , да си говорим, да си готвим, пък може и да поклюкарим :) Надявам се и ти си имала спокойно и весело лято! Най-сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  8. Люска, всичко си има причина, нали... За да му се насладиш после максимално пълноценно! Радвам се за теб искрено, защото заслужаваш всичките хубави моменти, които те връхлитат и тепърва ти предстоят - сигурна съм, че са много. :) А тортата... Е, бих се заровила в тази къртичина и аз, да си плувам в сметана и да гоня шоколдови стърготини. Чудна! И стискам палци за класацията! А може би и скоро ще се видим? :)
    Прегръщам те силно, Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, ама както винаги си права! Май след тъмните периоди наистина идва слънце, и то едно ярко такова, очите да ти извади...толкова съм щастлива, че най-сетне мога да се отдам на малко радост и веселие, да се посветя отново на близки и приятели, да възстановя някои позабравени връзки или пък дай боже, да осъществя някои отдавна запланувани срещи :)) ( ако разбираш какво искам да кажа :)) Наистина се чувствам заредена и с най-голям кеф искам да предам емоциите на колкото се може повече хора! Прегръщам те, благодаря за думите и се надявам да си имала също пъстро лято, а пък аз ще се опитам да наваксам тези дни с кой- какво публикувал :)

      Изтриване
  9. Благодаря за страхотната рецепта. Тортата стана божествена - изпълнявайки стъпка по стъпка стана уникална!!! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много за отзивите - много ме радват! Поздрави!

      Изтриване
  10. А, Люска, не така - не те даваме на никакви скандинавски земи - тук си е твоето "у дома", и добре си се завърнала. Иначе - жестоки приключения, ще има да ни разказваш...
    Правила съм подобна къртичинка и аз:), но твоите снимки са върха!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Веселка! Ще разказвам, няма как :) Прегръдки, мила!

      Изтриване
  11. Тортата изглежда много вкусна!
    Обаче имам един въпрос : ☺ :сметаната не е ли подсладена и когато се добави пудра захар да стане прекалено сладка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Дани! Аз използвам неподсладена сметана, затова не съм написала "сладка сметана", но ако имаш само такава под ръка, просто пропусни пудрата захар :) Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  12. Здравей, реших да се пробвам да направя тортата :) доста апетитно изглежда. Имам един въпрос. Трябва ли да се остави да престои една нощ в хладилника?

    Роси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Роси! Не е нужно да чака цяла вечер, но все пак е добре да й дадем малко време за да стегне подобаващо. Като цяло може да се консумира и веднага! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  13. Здравей те
    Тортата е страхотна и мисля да я правя за хубав повод.Искам да Ви попитам от къде мога да намеря този фиксатор за сметана?
    Благодаря и хубав ден!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Зорница! Можете да си купите пакетчета фиксатор от Кауфланд! Поздрави и усмихната седмица!

      Изтриване
  14. Здравейте, какво мога да направя ако се пресече крема?
    Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, има сметани, които могат да се загреят,а след това да се охладят и разбият пак, но е важно винаги със сметаната да се внимава да не се пресече.
      Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...