неделя, 8 август 2021 г.

Най-лесната бисквитена торта с банани / The World's Easiest Icebox and Banana Cake


Отдавна не съм ви изкушавала с торти, знам! Не защото съм спирала да ги правя, папката чернови се пръска по шевовете, но все някой ми се оплаква, че заради мен дебелее и се чудя как да направя баланса между здравословни, солени, бързи и сладки рецепти, лятото все сме или на диета, или се ограничаваме ( какво се включвам аз в това число не знам, като само днес изплюсках 7 шоколадови бонбона с изтекъл срок на годност в работата) , но истината е, че се опитвам да се съобразявам с вас. Очевидно за мен пет пари не давам, защото освен всичко вчера вечерях и пица. 

И все пак, ръцете ме сърбят и си казвам, трябва да ви покажа нещо супер лесно, но и много ефектно. Торта, която може да направите буквално един час преди да ви дойдат гостите ( или апетитът, тъй като съм чувала, че при нормалните хора изчезва), и е супер лесна, бърза и вкусна.


Самата аз с времето съм я обогатила и пробвала в различни варианти, като продуктите са ПРИБЛИЗИТЕЛНИ като количества, от сега ви казвам. Тъй като я правя на око, вече знам каква консистенция търся и как може да стане една идея по-вкусна.
За да ви го докажа, този път се постарах да направя и кратко видео, нескопосано, но от сърце, защото все ме карате да почна да правя видеа. Аз с моите две леви ръце и техника от Балканската война трудно ще достигна високото качество на филтрираните видеа, но затова пък поне ще е бързо и кратко, та по-безболезнено.

Истината е, че не съм голям фен на видео рецептите, може би защото  нямам нерви много да изгледам цяла рецепта, особено ако някой говори бавно и монотонно. Ако правя видеа занапред предполагам ще бъдат в този вариант и знам, че едно от тях ще бъде да ви покажа как разрязвам блат на половина, тъй като много пъти сте искали да ви демонстрирам нагледано. Ако имате още такива желания, не препускайте да ми ги напишете в коментар, а аз ще ги запиша и ще се поостаря да ги снимам. 

И така , нека преминем към правенето на тортата, за да видите колко лесно става:


Необходими продукти:
250 г бели бисквити
250 г кафяви бисквити
300 г масло
8 малки банана
200 мл сметана
150 г тъмен шоколад

Още по желание:
2-3 с.л. течен шоколад
2-3 с.л. светъл мармалад
200 мл прясно мляко
млени ядки/ коксови стърготини



Като цяло тортата е подвластна на много вариации, но нещо като бърз сладък салам от бели и черни бисквити, а между тях малки банани. Много е вкусна охладена и за целта ви предлагам да си смелете на блендера - бели бисквити и кафяви по отделно. Аз лично, ако имам възможност заменям част от тях с млени ядки - например добавям млени лешници към кафявите бисквити, и млени бадеми или коксови стърготини в белите бисквити. 

Разтопяваме маслото като го разпределяме наполовина към бялата и кафява смес, като прибавяме и по половината от количеството на прясното мляко, най-добре затоплено. 

Към кафявите бисквити добавям и няколко супени лъжици течен шоколад, което прави сместа много по-вкусна и сочна, но ако намете, може просто да замените с повече прясно мляко.

Слагаме единия пласт на дъното на форма за торта с диаметър около 202-22 см и редим отгоре бананите.


Към бялата смес пък освен масло, мляко, ( ядки или кокос) обичам да прибавям някакво светло сладко.


Когато сместа е готова я разпределям върху бананите, като пристискам към тях, образувайки пласт. Прибираме в хладилника да стегне, а след това правим ганаш за заливката.
Може да видите набързо във видеото цялата последователност :

 

Ганаша правя като затоплям сметаната до точка на кипене и после прибавям към нея накълцания на ситно шоколад, разбърквайки с телена бъркалка, докато шоколадът се разтопи и получа хомогенна смес. Изсилваме върху охладената торта.


За да ви дам още идеи, мога да кажа, че ако искате може да добавите и алкохол към някои от пластовете или други вкусотийки, които да я направят още по-интересна. 

Не прекалявайте с маслото, за да може да се реже по-лесно и като цяло търсим текстурата на мек пластелин, когато завършим смесите. Хубаво е да седи по-влажна и разбира се. оставете малко на стайна температура преди да разрежете. за да отпусне. 



Ще се радвам моето предложение да ви е харесало и разбира се, с нетърпение ще очаквам вашите отзиви и още идеи какво искате да снимам  и дали такива видеа ви допадат.


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!






Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...