вторник, 17 май 2022 г.

Закуски "Прасенца" /Pigs in a blanket recipe

 

Малко се забавих с тази рецепта в блога, но така е покрай ремонта. Няма стая в апартамента без фина прах и желанието ми за още работа след работа се изпарява след като обикалям за фуги, плочки, лайсни и всякакви други инджиктопляктори. В края на работния ден това изтощава и последната ми капка сили и тогава отварянето на лаптопа ми се струва като олимпийска дисциплина. 

И все пак се старая да не ви липсвам прекалено дълго, макар вече да съм ви приготвила доста рецепти, които още не намирам време кога да опиша. Важното е, че все по-често успявам да заснема и ВИДЕО рецепта и такава има и за днешните сладурски прасенца ТУК ( виж в акаунта в Инстаграм). 

Те са супер вкусни и грабват окото веднага, а хубавото е, че са в джобен формат. Идеални за деца, за училище, за гризкане навън или пък просто за лека закуска, която ще могат да изядат докрай Няма да лъжа, самата им напарва също е забавна и на мен ми подейства малко като терапия след всичко, да си поиграя с тестото, като с пластилин. Надявам се да ви харесат и макар да не съм всеки ден на линия, не се спирайте да пращате снимки или да ми пишете какво още искате да ви приготвя :)  

Необходими продукти:
Около 400г брашно София мел Екстра
300 г кренвирши
250 мл хладка вода
2 яйца ( едното е за намазване)
7 г суха мая
50 г масло
20 г захар
10 г сол
черен пипер на зърна


Започваме със замесването на тестото. За целта слагаме брашното в купа, правим кладенче и добавяме 
сухата мая, захарта, хладката вода и яйцето.


Замесваме тестото, като постепенно прибавяме мекото масло и солта.


Оставяме тестото да втаса в намаслена с олио купа да втаса на топло за около половин час. След като бухне го разделяме на две части, а всяка от тях на четири части. Оформяме ги на топче.

      
Всяко топче разточваме на лента с дължина около 20 см и слагаме средната част на кренвирша в средата, а двете му краища разрязваме на по-малки части, които ще ни служат за ушички на прасенцата. 

     

Завиваме кренвирша  тестото на пуричка, после разрязваме на четири части ето така:

   
Правим дупчици за нослето със сламка или друго подходящо уредче ( сламка, дръжка на прибор за хранене)  и след това намазваме закуските с размито с мляко или вода яйце. Така по-лесно залепваме очичките и ушичките на прасенцата. 

    
Оставяме леко да бухнат  и пъхаме да се пекат за около 15 минути на 200 градуса. 


Важно е хубаво да натиснем очичките и ушичките в тестото, за да не изпаднат по време на печене.


Много са вкусни да се топят в лютеница или пресне доматен сос, но и само така да ги хапвате, пак ще ви харесат :) 
Кое друго животинче искате да видите като храна? 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...