сряда, 19 януари 2022 г.

Немска супа с бира / German Beer Soup

 

Трети ден не ми се работи, значи е сряда. Навън е студено, а ставането от леглото дори по уважителни причини ми се струва все пак нещо, което да се постави под въпрос. Да, ама трябва да се работи, да се изкарват пари, за да може да си ги даваме за глупости!  Едно време това бяха лъскави вечери в ресторанти, театри, концерти и всякакви ми ти ивенти, а сега ми остана само онлайн шопинга за комплект гащи пет броя в комплект и пижама на Хари Потър. 

Така съм се размечтала за момента, когато пак ще мога да седна в ресторант в моето Ванче, и ще отворя меню с нови и неопитани от мен вкусотии, разкривайки цял един нов свят от усещания. После ще си поръчаме по една нова биронка, която ще си разделим така че и двете да опитаме от другия вид и да коментираме коя ни харесва повече. 
Ще си говорим за нещата, които са ни радвали и ядосвали, гледайки се очи в очи, под светлините на шантавите ресторантски лампи и в компанията на жуженето на тълпата, с която делим заведението. 

Представяте ли си какво неща имахме преди да ги нямаме. С Ванчето често сядахме  в едно немско кръчме в София, тъй като и двете завършихме с немски, после заминахме за Германия и до ден днешен пазим тиха любов към швабската музика и лафове. Именно на тези взаимоотношения, тези спомени и на това усещане, за топлина, уют и компанията на приятел посвещавам и днешната рецепта за вкусна немска супа с бира.  

Тя ще ви заведе именно там...на едно ново и неочаквано пътешествие, което ще остане в сърцето ви. 

Необходими продукти:
1 средна глава лук
1 морков
1 скилидка чесън
1 с.л масло ( и малко олио) 
2 ч.ч, бульон ( зеленчуков, пилешки, гъбен)
1/2 ч.ч. прясно мляко
1 ч.л. горчица  мека
250 мл бира
1 ч.ч кашкавал рендосан
1с.л.Уоречестър сос

Нарязваме на по-ситно лука, чесъна и моркова.


Слагаме в подходящ, по-дълбок съд маслото и олиото да се загреят на умерен огън ( да не прегарят) 

         

и слагаме  да се задушат докато омекнат за около 5 минути  нарязаните зеленчуци. 


Прибавяме 2-3 с.л, брашно и запържваме за още 30 секунди.


   

Прибавяме бульона, който може да е такъв по-желание - аз предпочитам зеленчуков  ( аз слагам понякога дори водата от варените картофи) и 1/2 ч.ч. мляко 


и пасираме, прибавяйки горчицата и соса Уорчестър. 
Връщаме на огъня, добавяме кашкавала и бирата и оставяме да се сгъсти и къкри на тих огън, така че и бирата леко да изветрее, за да се усеща по-леко.
Може да пасирате отново, ако кашкавалът не се разтвори напълно - аз го правя за по-сигурно.

  

Сервираме "бирата" с крутони с подправки, като аз обичам да има по тях риган, червен и черен пипер, или пък може да ги поставите за поръсване на супата. Определено ще е вкус, който не сте опитвали досега, а ако се сервира в издълбано хлебче, ще е още по-сгряващо душата. 
Аз решиха да се поглезя я с усещането за ресторант у дома, налях биронката и чакам вечерното обаждане на Ванчето. 


Супичката е чудесна и смятам да я ползвам също и като сос към някои меса. Моите препоръки са да прибавяте бирата поетапно, тъй като в зависимост от вида, силата и вкуса й ще има своя етап. Сложете само толкова, който ви се услажда, а остатъка може да замените с вода, ако не сте по бирата като цяло. 



Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!




Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!












2 коментара:

  1. Да започна с това, че твоят блог ме научи да правя милинки :) Всичко е прекрасно. Тази немска супа стана...сос. Признавам, че апетитната миризма, която се издаваше от нея ме подлъга да сложа повечко бира от написаните мл., вероятно сложих около 50 мл. повече, но просто комбинацията от сос Уорчестър, бира и горчица е изкушаваща. Стана вкусно, силно бирено, но не е супа, а сос, с който ще полея някое месо при следв.готвене. Следващият път ще стане, убедена съм. Независимо от това, страхотна рецепта! Поздрави,
    Кремена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за оставения отзив и милите думи, Кремена. Много ме зарадва. Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...